VERSLAG Bijzondere Voertuigen Dag 2017

Omstreeks 17.00uur was het nog stil op het Dorpsplein te Lonneker.
Vogeltjes kwetterden, het woon-werkverkeer kwam op gang en het Bestuur vergaderde onder de veranda Hotel Restaurant Savenije.
Tot een wat woeste brul van de Harley Davidson Fat Boy van Penningmeester Lars Kamphuis daar verandering in bracht.

Als eerste plaatste hij zijn bijzondere voertuig op de gereserveerde plaats pal voor onze Zomer Residentie.

Het geluid van de Harley was nog maar net verstomd toen de vuurrode Jaguar E-Type (1969) van Willem van der Sijde zich op de parkeerplaats manouvreerde.

Even spectaculair als sierlijk draaiden vervolgens Ernst-Jan en Edzard Krudop het plein op.
De eerste in zijn Morgan Three Wheeler (1928) en vader (met Zwitserse chauffeur) in de Austin Healey 100/4 (1955).
 
Tussen het geratel van deze voor- en net na oorlogse machines door, vleide Gijs Frankenhuis zijn in uitmuntende staat verkerende Alfa Romeo GTV/6 (1986) tussen de andere bolides.


Met de aankomst van Klaas Wendrich op de unieke en fluisterstille QWIC Emoto Lite (2009) keerde de rust weer in het dorp.


De aankomst van Bernard Rouffaer in zijn Rolls Royce Limousine (1930) veranderde daar weinig aan.
Deze 6-cylinder is zo fluisterstil dat de motorkap open moet om hem te horen.

Om toch weer wat reuring op het Dorpsplein te krijgen ronkte Ary Dirkzwager met zijn Jaguar MKII 3.8 (1960) Lonneker binnen.


Fijn dat men aan enig geluid gewend was geraakt, want als pièce de résistance komt even later Henk van Gelderen met zijn schoonzoon in een 2-cylinder Renault EK (1914) ratelend tot stilstand voor het terras.
Onder een bescheiden applausje stapt de trotse eigenaar voor zijn chauffeur uit de straat op.
   
Vanwege de aankomst van Henk kwamen er van de overige, reeds borrelende Leden ook enkelen overeind om zich al dat moois te aanschouwen.
Met 30 aanwezige leden een mooie opkomst op deze zomermiddag.